Home | Looking for something? Sign In | New here? Sign Up | Log out

Translate

Selasa, 15 Februari 2011

Cbox : Letak Animasi / Smiley / Gambar Pada Chatbox Anda...

Selasa, 15 Februari 2011
Salam...

Korang mesti penah tgk chatbox yang ada animasi, gambar2, ikon2 katun2 yg comel, arnab2 giler dan dsbgnya... Kali ni mr tech nak ajar bgimana nak tambah senarai smiley/ikon korang dari smileys-smileys yang biasa kepada smiley beranimasi yang lebih advance...






Pilih image yang korang nak.. Korang leh dapatkan/search kat Photobucket (www.photobucket.com) atau dimana sahaja. kalu korang nak pic anda sendiri anda boleh Upload ke internet dengan menggunakan Account PhotoBucket atau Google picasa yang PERCUMA. Selepas upload gambar anda nak tu, just dapat kan sahaja image URL untuk digunakan nati didalam chatbox korang.

Kalu gambar tu memang ade di internet sepeti dibawah, just right klik seperti digambarkan dibawah :

RightKlik picture tu ---> Copy Image Location.



1. Sign in into akaun cbox (http://www.cbox.ws/) korang.
2. Option ---> Smilies
3. Gi bawah sekali.. cari kotak kosong..kalu takda tekan new row..

4. Pastekan kat ruang URL kosong tu ngan URL image yang korang amik tu.. Selepas paste animasi tu akan muncul disebelah kiri sekali. Jika tidak muncul mungkin link anda bermasalah.. So check it !!




5. Pada ruangan belah kiri pertama lak... buh nama atau kod yang bila ditaip akan diganti dengan image yang telah korang pastekan.

6. contoh --->  :gelak: akan kuarkan animasi gelak.. kalu bleh biarlah unik, contohnya kepit dgn simbol atau ape2.. supaya takda la org tulis gelak kang kuar pulak animasi tu, kepit la dgn simbol ape2 seperti
: [] {} , - + ( ) dan sebagainya..

7. Selepas selesai pastikan anda tekan save barulah ia akan berkesan, semua smiley akan disimpan di chatbox bahagian ikon.

8. Untuk animasi yang best2.. korang leh rujuk website bawah ni :















Ok .. harap korang leh understand.. Ok.. Sekian.. :-)

0 komentar:

Posting Komentar